U sjedištu BHANSA u Mostaru, 16.10.2025. godine, održan je koordinacijski sastanak BHANSA i BHDCA na kojem su učestvovali direktor BHANSA Davorin Primorac i generalni direktor BHDCA Zorislav Ivanović sa saradnicima.
Na sastanku je razmotreno više pitanja, ne samo od značaja za ove dvije institucije, već i za cjelokupnu zrakoplovnu zajednicu i BiH.
Posebno se ističe pitanje izdavanja Izjave o usklađenosti s propisima Jedinstvenog europskog neba (SES). Zahtjevi koje je postavila EASA su u potpunosti ispunjeni na osnovu čega bi se mogao zaključiti European Geostationary Navigation Overlay Service - EGNOS radni aranžman (EWA) između European Satellite Services Provider ESSP i BHANSA. Zaključivanje EWA će omogućiti da zrakoplovne kompanije koje koriste usluge međunarodnih aerodroma imaju na raspolaganju EGNOS signal i najpovoljnije Localizer Performance with Vertical Guidance – LPV minimume za slijetanje.
Na prijedlog BHANSA, razgovaralo se o potrebi da BHDCA definiše uslove za odobrenje korištenja Required Navigation Performance, Authorization Required - RNP AR postupaka letenja te povlačenja i/ili modifikacije Aeronautical Information Circulara - AIC kojima se definišu uslovi za dobijanje odobrenja za korištenje postupaka letenja na međunarodnim aerodromima u Sarajevu i Mostaru.
Dogovoreno je da BHDCA u saradnji s BHANSA preduzme aktivnosti na izmjenama i dopunama dijelova Zbornika zrakoplovnih informacija BiH - AIP BiH kako bi korisnici usluga u zračnoj plovidbi u BiH imali sve potrebne informacije vezane za izvršenje njihovih letova.
Razmijenjene su informacije o aktivnostima u vezi s donošenjem novog Zakona o zrakoplovstvu BiH i izmjenama i dopunama Zakona o Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH. Zaključeno je da BHANSA i BHDCA trenutno djeluju u otežanim uslovima usljed nedonošenja navedenih zakona, te je istaknuta potreba da se nadležne institucije upoznaju s ovim okolnostima, kao i sa mogućim posljedicama koje proističu iz daljnjeg odgađanja zakonodavnih aktivnosti po stabilnost i funkcioniranje civilnog zrakoplovstva u BiH.
Sagovornici su istakli značaj i obavezu kontinuirane usklađenosti BHANSA s propisima iz područja pružanja usluga u zračnoj plovidbi. Istakli su važnost provođenja stručnih nadzora BHDCA u kojima se vrši provjera usklađenosti s važećim propisima i ujedno postižu uslovi za uspješno provođenje standardizacijske inspekcije EASA u 2026. godini.
Posebno je ocijenjen važnim predstojeći certifikacijski nadzor BHANSA kao organizacije za osnovno osposobljavanje kontrolora zračnog saobraćaja, čime će se stvoriti uslovi da BHANSA može školovati kandidate za kontrolore zračnog saobraćaja za svoje i potrebe tržišta drugih država. Na ovaj način će se značajno riješiti problemi nedovoljnog broja kontrolora zračnog saobraćaja u uslovima stalnog rasta zračnog saobraćaja u zračnom prostoru BiH.
Na kraju, predstavnici BHDCA su najavili objavljivanje Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o dozvolama kontrolora zračnog saobraćaja, organizacijama za obuku i zrakoplovno-medicinskim centrima (kojim će se transponirati Uredba (EZ) broj 2023/893). Dogovorene su aktivnosti vezane za implementaciju navedenog pravilnika u okviru BHANSA.
Oba direktora su istakla da se praksa održavanja redovnih koordinacijskih sastanaka pokazala veoma korisnom, te će se s istom nastaviti i u narednom periodu.


